Кабінет зарубіжної літератури

                         Навчальний кабінет зарубіжної  літератури

                                                                      ПОЛОЖЕННЯ


про навчальний кабінет зарубіжної літератури



1. Загальні положення

Положення про навчальний кабінет зарубіжної літератури роз­роблено відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту» та інших зако­нодавчих актів України.

Дія цього Положення поши­рюється на навчальні кабінети, що існують і створюються у за­гальноосвітніх навчальних закла­дах.

Це Положення визначає за­гальні та спеціальні вимоги до матеріально-технічного осна­щення кабінету згідно із санітар­но-гігієнічними правилами та нормами і є обов'язковим для їх організації в загальноосвітніх навчальних закладах незалежно від типу та форми власності.

Кабінетом вважається класна кімната закладу зі створеним на­вчальним середовищем, оснаще­ним сучасними засобами навчан­ня та шкільним обладнанням.

2. Мета, завдання та основні форми організації навчального  кабінету зарубіжної літератури

2.1. Основна мета створення кабінету полягає у забезпеченні оптимальних умов для організації навчально-виховного процесу та реалізації завдань відповідно до Державного стандарту базової і повної середньої освіти, затвер­дженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2004 року за № 24 (24-2004-п)та Наказу МОНУ від 20 липня 2004 року № 601.

2.2. Завданням функціонування навчального кабінету є ство­рення передумов для:

·     організації індивідуально­го та диференційованого на­вчання;

·   реалізації практично-дійо­вої і творчої складових змісту навчання;

·    забезпечення в старшій школі профільного і поглибле­ного навчання;

·    організації роботи гуртків та факультативів;

·        проведення   засідань шкільних методичних об'єднань;

·     індивідуальної підготовки вчителя до занять та підвищен­ня його науково-методичного рівня.

2.3. Перед початком навчаль­ного року проводиться огляд ка­бінетів з метою визначення ста­ну готовності їх до проведення занять.

2.4. Державні санітарні пра­вила і норми облаштування, утримання загальноосвітніх на­вчальних закладів та організації навчально-виховного процесу мають відповідати вимогам, за­твердженим постановою Голов­ного державного санітарного лікаря України від 14.08.2001 № 63 (У0063588-01) та ДБН В.2.2-3-97 «Будинки та споруди навчальних закладів».

3. Матеріально-технічне забез­печення навчального кабінету зарубіжної літератури

3.1. Комплектація кабінету обладнанням   здійснюється відповідно до типових переліків навчально-наочних посібників, технічних засобів навчання та
обладнання загального призна­чення для загальноосвітніх на­вчальних закладів.

         3.2. Шкільні меблі та їх роз­міщення у кабінеті мають відповідати санітарно-

гігієніч­ним правилам та нормам (п.8.2ДСанПіН 5.5.2.008-01 (уОО63588-01) і бути трьох розмірів за 4, 5, 6  ростовими групами.

Парти (столи учнівські) повинні 6ути тільки стандартні, при цьому стіл і стілець мають бути однієї групи (п.8.2. ДСанПіН 5.5.Ір8-01 (у0063588-01).

3.3. У кабінеті обов’язково розміщується класна (аудиторна) дошка різних видів: на одну, три або п'ять ро­бочих площ у розгорнутому або складеному вигляді.

Середній щит класної (аудиторної) дошки на три або п'ять робочих площ може бути вико­ристаний для демонстрації ек­ранно-звукових засобів навчан­ня на навісному екрані.

Одна з робочих площ може мати магнітну основу з кріплен­нями для демонстрації навчально-наочних посібників (таблиць, карт, моделей-аплікацій тощо).

Робочі площі на звороті дош­ки можуть бути покриті білим кольором для нанесення написів за допомогою спеціальних фло­мастерів.

3.4. Місця зберігання засобів навчання нумеруються і познача­ються назвами на етикетках, що заносяться до інвентарної книги.

3.5. Усі матеріальні цінності кабінету обліковуються в інвен­тарній книзі встановленого зраз­ка, яка повинна бути прошнуро­вана, пронумерована та скріпле­на печаткою

3.6. Облік та списання мо­рально та фізично застарілого обладнання, навчально-наочних посібників проводиться відповід­но до інструкцій, затверджених Міністерством фінансів України.

3.7. Кабінет повинен відповідати Вимогам пожежної безпе­ки для всіх навчальних при­міщень визначаються НАПБ В.01.050-98/920

3.8. У кабінеті потрібно дотримуватись  Правил по­жежної безпеки для закладів, установ і організацій системи ос­віти України, затверджених спільним наказом Міносвіти Ук­раїни і Головного управління Дер­жавної пожежної охорони МВС України від 30.09.98 № 348/70 (г0800-98), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.12.98 за № 800/3240 (зі зміна­ми і доповненнями).

4. Навчально-методичне забез­печення навчального кабінету зарубіжної літератури

4.1.    Навчально-методичне за­безпечення кабінету складаєть­ся з навчальних програм, підруч­ників, навчальних та методичних. посібників, передбачених типовими переліками навчально-наочних посібників та обладнання загального призна­чення, зразків навчально-наоч­них посібників, навчального об­ладнання у кількості відповідно до вимог зазначених переліків.

4.2.    Розподіл та збереження засобів навчання і навчального обладнання здійснюються згідно з вимогами навчальних програм за розділами, темами і класами відповідно до класифікаційних груп у кабінеті .

 У кабінеті  створюється тематична картотека дидактичних та навчально-мето­дичних матеріалів, навчально-на­очних посібників, навчального обладнання, розподілених за те­мами та розділами навчальних програм. Картки розміщуються в алфавітному порядку.

5. Оформлення навчального кабінету

5.1.    На вхідних дверях кабі­нету повинен бути відповідний надпис на табличці з назвою ка­бінету: «Кабінет світової літератури»,

Крім того, на вхідних дверях класної кімнати може бути циф­рове позначення та літера класу, за якою закріплений даний клас загальноосвітньої школи, наприклад «10-А клас».

5.2. Для оформлення кабі­нету передбачено створення навчально-методичних експо­зицій змінного та постійного характеру.

5.3. До постійних експозицій відповідно до спеціалізації кабі­нету належать:

·    держаина символіка;

·    інструкція з безпеки праці та пожежної безпеки, правила роботи в кабінеті;

·    портрети видатних учених, письменників, композиторів;

·     карта світу, політико-адміністративна карта Ук­раїни, тощо.   

5.4. У секційних шафах кабі­нетів демонструються прилади, колекції, фотовиставки тощо.

5.5. До експозицій змінного характеру належать:

виставка кращих робіт учнів;

·   матеріали до теми наступних уроків, орієнтовні завдання тематичного оцінювання, дер­жавної атестації;

·    додаткова  інформація відповідно до навчальної програ­ми, зокрема про життєвий і твор­чий шлях письменників,

·   матеріали краєзнавчого ха­рактеру;

·     результати експеримен­тальної та дослідницької роботи учнів;

·   результати учнівських олім­піад, конкурсів, турнірів тощо.

Матеріали експозицій онов­люються при переході до вивчен­ня нової теми.

5.6.     Навчальний кабінет світової літератури  за­гальноосвітнього навчального закладу повинні бути забезпечені настінними термометрами.

6. Керівництво навчальним ка­бінетом

6.1. Роботою кабінету керує завідувач, якого призначає ди­ректор з числа вчителів світової літератури

6.2. Завідувач кабінету несе  відповідальність за упорядкування, зберігання й використання навчально-наочних посібників, обладнання та інших матеріаль­них цінностей.

6.3. До обов'язків завідувача  кабінету належать:

ü складання перспективного плану оснащення кабінету;

ü забезпечення умов для про­ ведення уроків;

ü сприяння оновленню та удосконаленню матеріальної бази кабінету;

ü систематизація та каталогі­зація матеріальних об'єктів;

ü забезпечення дотримання в кабінеті правил електричної та пожежної безпеки, чистоти, по­рядку тощо;       

ü  систематичне ведення інвентарної книги із занесенням до неї відповідних змін про нові надходження, витрати та списан­ня матеріальних цінностей.

6.4. Розмір посадового окла­ду (ставки заробітної плати) за­відувача кабінету загальноосвітніх навчальних за­кладів встановлюється згідно з наказом  МОН України від 29.03.2001 № 161 (гО.303-01) за­реєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.04.2001 за № 303/5494.

6.5. Перспективний план ос­нащення кабінету засобами на­вчання та шкільним обладнан­ням складає завідувач кабінету за погодженням з директором за­кладу, у разі необхідності (заку­півля і  встановлення  нового складного обладнання) – з місцевим органом управління освітою, органами державної са­нітарно-епідеміологічної служби та пожежної охорони.

У відповідності до Положен­ня про піклувальну раду загаль­ноосвітнього навчального закла­ду, затвердженого наказом МОН України від 05.02.2001 № 45 (г0146-01) і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.02.2001 за

№ 146/5337 і в межах, що належать до компетенції піклувальної ради, робота і ма­теріально-технічне оснащення навчальних кабінетів контролю­ються і спрямовуються піклувальною радою загальноосвіт­нього навчального закладу.

6.6. За згодою директора (за­ступника директора) закладу приміщення кабінету може використовуватись для проведен­ня уроків з інших предметів, ви­ховних заходів, батьківських зборів.
             Екскурсія    кабінетом  зарубіжної  літератури







1 коментар: