вівторок, 17 березня 2020 р.

    5 клас
Продовжуємо працювати над твором Льюїс Керрол "Аліса в країні див"
  Робота з підручником та текстом: уважно аналізуйте зміст казки, переказуйте фрагменти твору і  характеризуйте головну героїню.  
  Робота в зошиті: перечитавши повністю твір, складіть сенкан "Аліса" та кросворд за змістом казки.
 Перегляньте презентацію   "Льюїс Керрол "Аліса в країні див"
                                                   6клас
                   Знайомимося з творчістю  Роберта Бернса
 Робота з підручником: запамятайте відомості  про життя і творчість поета.  Виразно перечитайте вірш "Моє серце в верховині..." Вивчіть вірш напам'ять, підготуйтеся до виразного читання твору.
Робота в зошиті: складіть ланцюжок ключових фраз про  життєвий шлях  Роберта Бернса. Випишітьхудожні особливості вірша 
Перегляньте презентацію  "Роберт Бернс "Моє серце в верховині..."
 7клас
Знайомимося з тврчістю   О. Генрі та його новелою "Останній листок"
Робота з підручником:  перечитайте відомості про життєвий шлях О. Генрі та відмітьте для себе основні  дати. Перечитайте новелу,  аналізуйте  зміст  прочитаного. На основі отриманих знань  характеризуйте образи головних героїв.   Спробуйте порівняти головних героїнь.
Робота в зошиті:  за допомогою словника визначте  значення слів: гімн, шедевр, сатир.
            Виконайте тестові завдання за змістом  новели О.Генрі «Останній листок»
1.Як називався ресторан, в якому познайомилися головні герої новели «Останній листок»?
а) «Віндоуз»;
б) «Дельмоніко»;
в) «Нью-Йорк».
2. З якого штату  в Нью-Йорк прибула Джонсі?
а) Мен;
б) Колорадо;
в) Каліфорнія.
3.Що мріяла намалювати Джонсі?
а) Неаполітанську затоку;
б) портрет подруги;
в) захід сонця.
4.Листя якої рослини рахувала хвора дівчина?
а) дикого винограду;
б) плюща;
в) петунії.
5.Як художник Берман заробляв собі на хліб?
а) малював картини;
б) працював у музеї;
в) позував молодим художникам.
6. Що сталося з Берманом?
а) потрапив під машину;
б) захворів на пневмонію;
в) виїхав в інше місто.
7. Хто з героїв оповідання порівнює хвору дівчину з листком?
а) Сью;
б) лікар;
в) Берман.
8. Хто знайшов хворого Бермана, безпорадного від страждання?
а) Сью;
б) двірник;
в) Джонсі.
9. Кому належать слова: «У неї є один шанс … ну, скажімо з десяти. І цей шанс полягає в тому, щоб вона хотіла жити…»
а) двірнику;
б) Берману;
в) лікарю.
10. Що збиралась купити Сью на гроші, зароблені від продажу свого малюнка?
а) ліки для Джонсі;
б) портвейн та свинячі котлети;
в) книгу про відомих художників.
11. Як  пестливо Сью називала свою хвору подругу?
а) маленьке кошенятко;
б) біле мишенятко;
в) зіронька. 
12. Хто з героїв новели «Останній листок» схожий, сивою бородою, на біблійного Мойсея?
а) лікар;
б) двірник;
в) Берман.
Перегляньте презентацію "О.Генрі "Останній листок"
8 клас
Знайомимося з тврчістю  Мольєра та його комедією "Міщанин-шляхтич"
Літературний монтаж 
Народження майбутнього драматурга.
Якась акушерка… прийняла 13 січня 1622 року у люб’язної пані Поклен, вродженої Крессе, першу дитину — недоношеного малюка чоловічої статі…
- Добродійко! - говорю я.- Обережніше повертайте малюка. Не забудьте, що він народжений раніше терміну. Смерть цього малюка означала б тяжку втрату для вашої країни!   … Цей малюк стане більш відомим, ніж нині правлячий король ваш Людовік XIII, він стане більш знаменитим, ніж наступний король, а цього короля, пані, назвуть Людовіком Великим, або Королем-Сонцем.   … Зрозумійте, що ця дитина, яку ви приймаєте зараз в покленівському будинку, це не хто інший, як пан Мольєр! Ага! Ви зрозуміли мене? Так будьте ж обережні, прошу вас! Скажіть, він скрикнув? Він дихає? Він живе!
Як Жан Батист Поклен став Мольєром.
Без зайвої скромності група називала майбутній театр Блискучим театром, а всі, хто входив до нього, називали себе «Діти Сім’ї». Жан Батіст Поклен з моменту заснування «Блискучого театру» припинив існування, і замість нього в світ прийшов Жан Батіст Мольєр. Звідки взялося це нове прізвище? Невідомо. Дехто пояснює, що Поклен скористався поширеним в театральних і музикальних колах псевдонімом, інші — що Жан Батіст назвався Мольєром за назвою якоїсь місцевості… Хтось говорить, що він узяв прізвище одного із письменників, який помер 1623 року… Словом, він став — Мольєром.
Перша постановка п’єси «Міщанин-шляхтич».
«Міщанин» був зіграний у Шамборі вперше 14 жовтня 1670 року, і темний жах охопив Мольєра після вистави: король не вимовив жодного слова з приводу п’єси. Прислужуючи королю за урочистою вечерею після спектаклю в ролі камердинера, Мольєр був напівмертвий. Король мовчав, придворні мовчали. 16 жовтня відбулася друга вистава, і знову на ній був присутній король. Коли спектакль закінчився, він підізвав до себе Мольєра.
— Я хотів вам сказати про вашу п’єсу, Мольєре,— почав король.
«Ну, убий мене!» — прочитали всі в очах Мольєра.
— Я нічого не сказав вам після прем’єри через те, що не міг висловитися про неї. Ваші актори занадто добре грають. Але тепер я бачу, що ви написали прекрасну п’єсу, і жодна із ваших п’єс не надала мені такого задоволення, як ця. Щойно король відпустив Мольєра, як його оточили всі придворні й почали вихваляти п’єсу. Причому найбільше її хвалив той, хто напередодні говорив, що Мольєр вичерпав себе як драматург.
Остання вистава.
Увечері на пале-рояльській сцені смішні лікарі в чорних ковпаках й аптекарі з клістирами посвячували в лікарі бакалавра Аргана:
     Если хворый еле дышит
     И не может говорить!..
Бакалавр Мольер весело вигукнув у відповідь:
     Умный врач тотчас предпишет
     Кровь бедняге отворить!
Двічі присягав бакалавр на вірність медичному факультету, а коли президент почав вимагати третьої присяги, бакалавр нічого не відповів, несподівано застогнав і впав у крісло. Актори на сцені здригнулися й стушувались: такої витівки не сподівались, та й стогін здався натуральним.
Аж раптом бакалавр піднявся, розсміявся і вигукнув на латині:
-  Присягаю!
У партері нічого не помітили, і тільки деякі актори помітили, що обличчя бакалавра змінило колір, а на лобі у нього виступив піт.
     Завдання. При роботі зі статтею підручника, біографічними даними зверніть увагу на художнє новаторство Мольєра у драматургії, визначіть тематику творів. Ознайомтеся з історією створення комедії  "Міщанин-шляхтич" Перечитайте  твір, виділіть  проблематику та елементи композиції.
СЮЖЕТ КОМЕДІЇ «МІЩАНИН-ШЛЯХТИЧ»
Дія 1. Експозиція. У будинку пана Журдена збираються вчитель музики та вчитель танців, яких він найняв, щоб навчитися того, що вміють представники аристократичного світу. Вчителі всіляко вихваляють Журдена, але не тому, що насправді цінують його здібності, а тому, що сподіваються дістати від господаря більшу винагороду.
Дія 2. Зав'язка. Журден домовляється з учителями про те, що вони підготують балетну виставу, оскільки до нього завітає шановна гостя, маркіза Дорімена, шлюб з якою надав би Журденові право називати  себе дворянином. Тим часом учителі музики і танців посварилися з учителем фехтування, а також і з учителем філософії, бо кожний з них намагався ствердити свій пріоритет, а отже, й право найбільшого впливу на Журдена і його гаманець. Після занять з учителем філософії Журдена оточують кравець та його підручні, які вдягають на нього кумедний костюм, переконуючи, що саме таке вбрання носять модні паризькі аристократи. Журден щедро їх обдаровує.
Дія 3. Розвиток дії. Після сварки з дружиною та служницею, які не можуть збагнути «високих» намірів Журдена стати шляхтичем, з'являється граф Дорант. Через Доранта Журден намагається зблизитися з Доріменою, але насправді Дорант використовує його. Дорант хоче одружитися з Доріменою і бере гроші в Журдена, щоб робити маркізі коштовні подарунки. Заклопотаність Журдена власними справами намагається використати його дружина, щоб улаштувати шлюб доньки Люсіль з Клеонтом, у чому їй допомагає служниця Ніколь, закохана в слугу Клеонта Ков'єля. Але Журден проти, оскільки Клеонт — міщанин, а він воліє для доньки руки дворянина. Тим часом розпочинається балет, на який з'являються Дорант і Дорімена)
Дія 4. Кульмінація. Під час обіду Журден намагається виявити свої почуття до маркізи, але його люб'язності перериває дружина і проганяє гостей. З'являється перевдягнений Ков'єль, який вихваляє Журдена і розповідає, що в його доньку закохався син турецького султана, що він прийде просити її руки, а заразом збирається посвятити пана Журдена в найпочесніший дворянський сан «мамамуші». Журден радіє, що стане дворянином, і починається комічна церемонія, яку проводять «турки — найняті Клеонтом актори і він сам, вдаючи сина турецького султана.
Дія 5. Розв'язка.  Один за одним з'являються всі головні дійові особи — дружина Журдена, донька Люсіль, Дорант, Дорімена — і, дізнавшись, що відбувається, включаються в гру, кожний по-своєму використовуючи обдуреного Журдена. Журден дає згоду на одруження Люсіль з Клеонтом, гадаючи, що видає її за сина турецького султана, Ніколь залишається з Ков'єлем, а Дорант бере шлюб з Доріменою, переконуючи Журдена, що це хитрість, яка дозволить відвернути від його почуттів до Дорімени увагу пані Журден. «От йолоп так йолоп! — характеризує у фіналі п'єси ошуканого Журдена Ков'єль. — Другого такого й у цілому світі не знайдеш!» Комедія закінчується яскравим балетом.
Робота в зошиті: дайте письмову відповідь на запитання: "Чи дотримуєься Мольєр у комедії правил класицизму?"   Підготуйте  1-2 монологи від імені героїв комедії.