вівторок, 17 березня 2020 р.

    5 клас
Продовжуємо працювати над твором Льюїс Керрол "Аліса в країні див"
  Робота з підручником та текстом: уважно аналізуйте зміст казки, переказуйте фрагменти твору і  характеризуйте головну героїню.  
  Робота в зошиті: перечитавши повністю твір, складіть сенкан "Аліса" та кросворд за змістом казки.
 Перегляньте презентацію   "Льюїс Керрол "Аліса в країні див"
                                                   6клас
                   Знайомимося з творчістю  Роберта Бернса
 Робота з підручником: запамятайте відомості  про життя і творчість поета.  Виразно перечитайте вірш "Моє серце в верховині..." Вивчіть вірш напам'ять, підготуйтеся до виразного читання твору.
Робота в зошиті: складіть ланцюжок ключових фраз про  життєвий шлях  Роберта Бернса. Випишітьхудожні особливості вірша 
Перегляньте презентацію  "Роберт Бернс "Моє серце в верховині..."
 7клас
Знайомимося з тврчістю   О. Генрі та його новелою "Останній листок"
Робота з підручником:  перечитайте відомості про життєвий шлях О. Генрі та відмітьте для себе основні  дати. Перечитайте новелу,  аналізуйте  зміст  прочитаного. На основі отриманих знань  характеризуйте образи головних героїв.   Спробуйте порівняти головних героїнь.
Робота в зошиті:  за допомогою словника визначте  значення слів: гімн, шедевр, сатир.
            Виконайте тестові завдання за змістом  новели О.Генрі «Останній листок»
1.Як називався ресторан, в якому познайомилися головні герої новели «Останній листок»?
а) «Віндоуз»;
б) «Дельмоніко»;
в) «Нью-Йорк».
2. З якого штату  в Нью-Йорк прибула Джонсі?
а) Мен;
б) Колорадо;
в) Каліфорнія.
3.Що мріяла намалювати Джонсі?
а) Неаполітанську затоку;
б) портрет подруги;
в) захід сонця.
4.Листя якої рослини рахувала хвора дівчина?
а) дикого винограду;
б) плюща;
в) петунії.
5.Як художник Берман заробляв собі на хліб?
а) малював картини;
б) працював у музеї;
в) позував молодим художникам.
6. Що сталося з Берманом?
а) потрапив під машину;
б) захворів на пневмонію;
в) виїхав в інше місто.
7. Хто з героїв оповідання порівнює хвору дівчину з листком?
а) Сью;
б) лікар;
в) Берман.
8. Хто знайшов хворого Бермана, безпорадного від страждання?
а) Сью;
б) двірник;
в) Джонсі.
9. Кому належать слова: «У неї є один шанс … ну, скажімо з десяти. І цей шанс полягає в тому, щоб вона хотіла жити…»
а) двірнику;
б) Берману;
в) лікарю.
10. Що збиралась купити Сью на гроші, зароблені від продажу свого малюнка?
а) ліки для Джонсі;
б) портвейн та свинячі котлети;
в) книгу про відомих художників.
11. Як  пестливо Сью називала свою хвору подругу?
а) маленьке кошенятко;
б) біле мишенятко;
в) зіронька. 
12. Хто з героїв новели «Останній листок» схожий, сивою бородою, на біблійного Мойсея?
а) лікар;
б) двірник;
в) Берман.
Перегляньте презентацію "О.Генрі "Останній листок"
8 клас
Знайомимося з тврчістю  Мольєра та його комедією "Міщанин-шляхтич"
Літературний монтаж 
Народження майбутнього драматурга.
Якась акушерка… прийняла 13 січня 1622 року у люб’язної пані Поклен, вродженої Крессе, першу дитину — недоношеного малюка чоловічої статі…
- Добродійко! - говорю я.- Обережніше повертайте малюка. Не забудьте, що він народжений раніше терміну. Смерть цього малюка означала б тяжку втрату для вашої країни!   … Цей малюк стане більш відомим, ніж нині правлячий король ваш Людовік XIII, він стане більш знаменитим, ніж наступний король, а цього короля, пані, назвуть Людовіком Великим, або Королем-Сонцем.   … Зрозумійте, що ця дитина, яку ви приймаєте зараз в покленівському будинку, це не хто інший, як пан Мольєр! Ага! Ви зрозуміли мене? Так будьте ж обережні, прошу вас! Скажіть, він скрикнув? Він дихає? Він живе!
Як Жан Батист Поклен став Мольєром.
Без зайвої скромності група називала майбутній театр Блискучим театром, а всі, хто входив до нього, називали себе «Діти Сім’ї». Жан Батіст Поклен з моменту заснування «Блискучого театру» припинив існування, і замість нього в світ прийшов Жан Батіст Мольєр. Звідки взялося це нове прізвище? Невідомо. Дехто пояснює, що Поклен скористався поширеним в театральних і музикальних колах псевдонімом, інші — що Жан Батіст назвався Мольєром за назвою якоїсь місцевості… Хтось говорить, що він узяв прізвище одного із письменників, який помер 1623 року… Словом, він став — Мольєром.
Перша постановка п’єси «Міщанин-шляхтич».
«Міщанин» був зіграний у Шамборі вперше 14 жовтня 1670 року, і темний жах охопив Мольєра після вистави: король не вимовив жодного слова з приводу п’єси. Прислужуючи королю за урочистою вечерею після спектаклю в ролі камердинера, Мольєр був напівмертвий. Король мовчав, придворні мовчали. 16 жовтня відбулася друга вистава, і знову на ній був присутній король. Коли спектакль закінчився, він підізвав до себе Мольєра.
— Я хотів вам сказати про вашу п’єсу, Мольєре,— почав король.
«Ну, убий мене!» — прочитали всі в очах Мольєра.
— Я нічого не сказав вам після прем’єри через те, що не міг висловитися про неї. Ваші актори занадто добре грають. Але тепер я бачу, що ви написали прекрасну п’єсу, і жодна із ваших п’єс не надала мені такого задоволення, як ця. Щойно король відпустив Мольєра, як його оточили всі придворні й почали вихваляти п’єсу. Причому найбільше її хвалив той, хто напередодні говорив, що Мольєр вичерпав себе як драматург.
Остання вистава.
Увечері на пале-рояльській сцені смішні лікарі в чорних ковпаках й аптекарі з клістирами посвячували в лікарі бакалавра Аргана:
     Если хворый еле дышит
     И не может говорить!..
Бакалавр Мольер весело вигукнув у відповідь:
     Умный врач тотчас предпишет
     Кровь бедняге отворить!
Двічі присягав бакалавр на вірність медичному факультету, а коли президент почав вимагати третьої присяги, бакалавр нічого не відповів, несподівано застогнав і впав у крісло. Актори на сцені здригнулися й стушувались: такої витівки не сподівались, та й стогін здався натуральним.
Аж раптом бакалавр піднявся, розсміявся і вигукнув на латині:
-  Присягаю!
У партері нічого не помітили, і тільки деякі актори помітили, що обличчя бакалавра змінило колір, а на лобі у нього виступив піт.
     Завдання. При роботі зі статтею підручника, біографічними даними зверніть увагу на художнє новаторство Мольєра у драматургії, визначіть тематику творів. Ознайомтеся з історією створення комедії  "Міщанин-шляхтич" Перечитайте  твір, виділіть  проблематику та елементи композиції.
СЮЖЕТ КОМЕДІЇ «МІЩАНИН-ШЛЯХТИЧ»
Дія 1. Експозиція. У будинку пана Журдена збираються вчитель музики та вчитель танців, яких він найняв, щоб навчитися того, що вміють представники аристократичного світу. Вчителі всіляко вихваляють Журдена, але не тому, що насправді цінують його здібності, а тому, що сподіваються дістати від господаря більшу винагороду.
Дія 2. Зав'язка. Журден домовляється з учителями про те, що вони підготують балетну виставу, оскільки до нього завітає шановна гостя, маркіза Дорімена, шлюб з якою надав би Журденові право називати  себе дворянином. Тим часом учителі музики і танців посварилися з учителем фехтування, а також і з учителем філософії, бо кожний з них намагався ствердити свій пріоритет, а отже, й право найбільшого впливу на Журдена і його гаманець. Після занять з учителем філософії Журдена оточують кравець та його підручні, які вдягають на нього кумедний костюм, переконуючи, що саме таке вбрання носять модні паризькі аристократи. Журден щедро їх обдаровує.
Дія 3. Розвиток дії. Після сварки з дружиною та служницею, які не можуть збагнути «високих» намірів Журдена стати шляхтичем, з'являється граф Дорант. Через Доранта Журден намагається зблизитися з Доріменою, але насправді Дорант використовує його. Дорант хоче одружитися з Доріменою і бере гроші в Журдена, щоб робити маркізі коштовні подарунки. Заклопотаність Журдена власними справами намагається використати його дружина, щоб улаштувати шлюб доньки Люсіль з Клеонтом, у чому їй допомагає служниця Ніколь, закохана в слугу Клеонта Ков'єля. Але Журден проти, оскільки Клеонт — міщанин, а він воліє для доньки руки дворянина. Тим часом розпочинається балет, на який з'являються Дорант і Дорімена)
Дія 4. Кульмінація. Під час обіду Журден намагається виявити свої почуття до маркізи, але його люб'язності перериває дружина і проганяє гостей. З'являється перевдягнений Ков'єль, який вихваляє Журдена і розповідає, що в його доньку закохався син турецького султана, що він прийде просити її руки, а заразом збирається посвятити пана Журдена в найпочесніший дворянський сан «мамамуші». Журден радіє, що стане дворянином, і починається комічна церемонія, яку проводять «турки — найняті Клеонтом актори і він сам, вдаючи сина турецького султана.
Дія 5. Розв'язка.  Один за одним з'являються всі головні дійові особи — дружина Журдена, донька Люсіль, Дорант, Дорімена — і, дізнавшись, що відбувається, включаються в гру, кожний по-своєму використовуючи обдуреного Журдена. Журден дає згоду на одруження Люсіль з Клеонтом, гадаючи, що видає її за сина турецького султана, Ніколь залишається з Ков'єлем, а Дорант бере шлюб з Доріменою, переконуючи Журдена, що це хитрість, яка дозволить відвернути від його почуттів до Дорімени увагу пані Журден. «От йолоп так йолоп! — характеризує у фіналі п'єси ошуканого Журдена Ков'єль. — Другого такого й у цілому світі не знайдеш!» Комедія закінчується яскравим балетом.
Робота в зошиті: дайте письмову відповідь на запитання: "Чи дотримуєься Мольєр у комедії правил класицизму?"   Підготуйте  1-2 монологи від імені героїв комедії.








середа, 4 березня 2020 р.

Літературний березень: пам’ятні дати  зарубіжної  літератури

1 березня
 150 років від дня народження Федора Сологуба (1863-1927), російського поета, прозаїка, драматурга
2 березня
 190 років від дня народження Костянтина Ушинського (1823–1871), російського педагога
березня
 ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ ПИСЬМЕННИКА
 125 років від дня народження Наталени Королеви (1888-1966), прозаїка українського зарубіжжя
4 березня
– у 1837 році російського поета Михайла Лермонтова заарештовано за вірш «Смерть поета»
6 березня
 85 років від дня народження Габрієля Маркеса (народився у 1928 р.), колумбійського прозаїка
9 березня
 помер Леопольд фон Захер-Мазох (1836-1895), австрійський письменник
11 березня
 народився Дуглас Адамс (1952-2001), англійський письменник, автор популярного фантастичного серіалу «Путівник по Галактиці»
12 березня
– 90 років від дня народження Святослава Сахарнова (1923-2010), російського письменника, автора науково-популярних книг
– народився Гаррі Гаррісон (1925-2012), американський письменник-фантаст
13 березня
– 175 років від дня народження Раффаелло Джованьолі (1838-1915), італійського прозаїка, філософа, історика
– 125 років від дня народження Антона Макаренка (1888-1939), українського та російського педагога, письменника
 100 років від дня народження Сергія Міхалкова (1913-2009), російського поета
14 березня
 помер Теодор де Банвиль (1823-1891), французький письменник, поет, теоретик «мистецтва для мистецтва»
15 березня
 народився Пауль фон Гайзе (1830-1914), німецький письменник, Нобелівський лауреат
16 березня
 110 років від дня народження Тамари Габбе (1903-1960), російської письменниці-казкарки, перекладача
 90 років від дня народження Валерія Медведєва (1923-1997), російського прозаїка
 народився Франсуа Сюллі-Прюдом (1839-1907), французький поет, перший Нобелівський лауреат
17 березня
 у 1804 році у Ваймарі відбулася прем’єра драми Фрідріха Шіллера «Вільгельм Телль»
18 березня
 200 років від дня народження Хрістіана Фрідріх Геббеля (1813–1863), німецького письменника
 народився Джон Апдайк (1932-2009), американський письменник
 народився Олексій Кожевников (1891-1980), російський  письменник
20 березня
 185 років від дня народження Генріка Ібсена (1828-1906), норвезького драматурга, театрального діяча
 80 років від дня народження Геннадія Снєгірьова (1933-2004), російського прозаїка
22 березня
 помер Йоганн Вольфганг Гете (1749-1832), німецький поет
23 березня
 народився Роже Мартен Дю Гар (1881-1958), французький письменник, лауреат Нобелівської премії 1937 року
28 березня
 145 років від дня народження Максима Горького (Олексія Пєшкова) (1868-1936), російського прозаїка
29 березня
 народився Леннарт Георг Мері (1929-2006), естонський письменник і державний діяч, президент Естонії у 1992—2001 рр.
                                                                        30 березня
 народився Поль Верлен (1844-1896), французький поет-символіст, критик
 народилася Габріеля Запольська (1857-1921), польська письменниця, драматург і акторка родом із Волині
31 березня
 народився Корній Чуковський (Микола Васильович Корнєйчуков) (1882-1969), російський письменник українського походження, літературознавець, критик, перекладач

вівторок, 25 лютого 2020 р.

   
 Міжнаро́дний день рі́дної мо́ви,  день, який відзначають щороку 21 лютого, починаючи з 2000 року. Про «підтримку мовного та культурного різноманіття та багатомовності» було оголошено на ХХХ сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО, що проходила 26 жовтня — 17 листопада 1999 року в Парижі.
   Оскільки з 6 000 розмовних мов світу близько половині загрожує зникнення, ЮНЕСКО прагне підтримувати мову як ознаку культурної приналежності людини. Окрім того, організація вважає, що вивчення іноземних мов та багатомовність є ключами до взаєморозуміння та взаємоповаги.
   Щорічне відзначення цього дня використовується для скерування уваги на меншини з менш аніж 10 тисяч осіб, які активно розмовляють рідною мовою. Часто ці мови не передаються наступному поколінню і потрапляють у забуття.
  Традиційно цей день відзначають і в закладах освіти. Не залишились осторонь цієї події і наші учні та вчителі.  Традиційна святкова атмосфера у школі, тематична лінійка, конкурси та вікторини зробили цей день цікавим та пізнавальним.

понеділок, 17 лютого 2020 р.

ЛЮБОВ ПІДНОСИТЬ СЕРЦЕ НАД ЗЕМЛЕЮ
І РОБИТЬ ДИВОВИЖНІ ЧУДЕСА.
СТАЄ ЛЮДИНА ЗОВСІМ ІНША З НЕЮ,
ТОДІ В ЇЇ ДУШІ ЖИВЕ КРАСА.
ТОДІ В ДУШІ ТРОЯНДА РОЗЦВІТАЄ,
СПІВАЄ У ДУШІ ТОДІ ВЕСНА!
ЛЮБОВ ЛЮДСЬКА ВЕЛИКУ СИЛУ МАЄ,
ЗЦІЛИТИ МОЖЕ Й ОЖИВИТЬ ВОНА.
Нехай на вулиці  місяць лютий, а у нас у школі тепло, сонячно від дитячих усмішок, приємних сюрпризів, щирих привітань. 
Саме таким був сьогодні у нас День закоханих. Протягом дня працювала вітальна скринька, у класах лунали вітальні слова, а після уроків відбувся розважальний конкурс "Найкраща пара". Наші ведучі нагадали історію виникнення свята, розповіли про умови конкурсу, оголосили склад журі і розпочалося неймовірне дійство, на якому кожна пара показала свої артистичні, інтелектуальні здібності, проявила кмітливість, почуття гумору. А скільки красивих ніжних слів почули наші дівчатка!  Глядачі теж не були в стороні, а  активно підтримували   своїх улюбленців. Всі пари були чудові! А переможцями стали Женя Македон і Аліна Малинка! На другому місці ще одна прекрасна пара - Валентин Мельник і Валерія Федусенко! Переможці отримали пам'ятні подарунки! Вітаємо всіх учасників гри! МОЛОДЦІ!!! 

четвер, 23 січня 2020 р.


День Соборності 
у нашій школі

Живи, Україно, живи для краси,Для сили, для правди, для волі!Шуми, Україно, як рідні ліси,Як вітер в широкому полі.


     22 січня у день проголошення Акту Злуки Української Народної Республіки та Західноукраїнської Народної Республіки, наша держава відзначає День соборності.  У нашій школі вже стало традицією проводити в переддень свята різні тематичні заходи.
  Класоводи провели тематичні  години та бесіди: «Ми – українці» «День Соборності України» з переглядом мультимедійних презентацій  в початкових классах. Класні керівники 5 – 8 класів підготували також перегляд відео  та мультимедіа: «Україна-держава соборна, одна на всіх, як оберіг»
   Учні також взяли активну участь у підготовці до цих заходів: вони створювали презентації, зачитували повідомлення для однокласників, створювали живий ланцюг, як символ Соборності України і виконували інтерактивні вправи для розуміння поняття «соборність».
    Учні 9-11 класів переглянули фільм «Свято Злуки. Політика пам’яті».
  День 22 січня в нашій школі був доволі насиченим.  Вже зранку діти з цікавістю розглядали виставку малюнків «Україна – це ти Україна – це я», яку підготували учні 3-6 класів. А завершенням святкового дня стала  святкова літературно – музична композиція «Соборна, єдина – моя Україна»










вівторок, 14 січня 2020 р.


Педагогічна рада. 

Ці слова нерідко викликають уявлення про щось заформалізоване, непотрібне, де заслуховуються стереотипні, нудні доповіді про успішність і дисципліну, проголошуються заохочення й покарання.  Адміністрація нашої школи  робить все, щоб  педрада ставала лабораторією   педагогічної майстерності.   Головне  щоб  питання винесені на  її розгляд   були цікаві всім.

Саме так пройшла остання педагогічна рада в нашому колективі. На декілька годин кабінет історії перетворився на своєрідну творчу лабораторію, де розглядалися складові якісної освіти. Нарада перетворилася на справжній аукціон педагогічних ідей. Творчі групи працювали дружно, весело і, найголовніше, результативно.   Їм необхідно було створити паспорт української якісної освіти, потім представники груп презентували своє бачення якісної освіти. А як ми творчо попрацювали, визначаючи сильні і слабкі сторони роботи нашої школи, її можливості і загрози! 
                                                Було чудово!!!  

пʼятниця, 3 січня 2020 р.

 "Праця не тільки там, де людина сіє хліб, або садить дерево.
Найбільш тонка, найбільш складна праця,    коли людина приходить до людини,
бачить у її очах, читає "поміж рядків"   її поклик про допомогу.
Ця праця є вищою мірою людського духу".
     
Саме такі рядки В.О. Сухомлинського хотілось би присвятити нашим спонсорам, людям, які попри  безліч турбот та проблем,  знаходять час для  допомоги   та підтримки   інших.  І роблять  вони це безкорисливо,  доброзичливо та від щирого серця. У народі кажуть, що добра людина - це щаслива людина. І доброта обов'язково повертається до того, хто її віддає.
  Не секрет, що кожен шкільний колектив впевненіше стоїть на ногах, коли поряд є надійні друзі і безкорисливі помічники.  Лемешівська ЗОШ І – ІІІ ступенів постійно розвивається та вдосконалюється.  Над цим працюють не лише  вчителі нашої школи. Осторонь не залишаються батьки учнів, випускники школи, органи місцевого самоврядування та місцеві підприємці. 
 Впродовж  не одного десятка років  нашій школі  допомагають: Бондаренко Н.М., Зус В.Г., Бойко А.Б., Маслюк В.В., Бойко Л. І., Очкас С.В. та керівництво товариства  Агро-С.
   Завдяки їм  вчасно проводяться ремонти, організовується харчування, оздоровлення, екскурсії  дітей та надаються призи і солодощі  для  учнів -переможців олімпіад і різних конкурсів.
   Напередодні Нового року учні нашої школи знову отримували традиційні Новорічні подарунки  від товариства  Агро-С,  приватного підприємця Очкас С.В.
   Призи для переможців олімпіад та конкурсів  надав голова ФГ «Зус» Зус В.Г.
   А особливо приємним  подарунком для наших переможців та  призерів   ІІ районного  етапу  Всеукраїнських учнівських олімпіад базових дисциплін та Міжнародних мовно-літературних конкурсів стала  поїздка до м. Бровари до Аквапарку, яку організував Зус В.Г.
  Учнівський, батьківський та педагогічний колективи школи від щирого серця вітають своїх спонсорів з Новорічними та Різдвяними святами, висловлюють щиру подяку за  підтримку і допомогу школі.  Низький уклін вам за Вашу натхненну і самовіддану працю, за Вашу непохитну віру у майбутнє нашого краю. Хай Господь Бог сторицею віддячить за Ваше розуміння, підтримку і за часточку душі, подаровану нам!